Enne.S Försäljningsvillkor

Betalningsvillkor

Priserna på hemsidan är angivna i svenska kronor och är inklusive 25% i moms. På varje beställning tillkommer fraktkostnad enligt nedan.

 

Enne.S har rätt att ändra angivna priser på hemsidan och övriga publikationer utan föregående avisering.

 

Betalning

Välj mellan kortbetalning, direktbetalning via Internetbank, mot postförskott eller faktura.

Vi använder oss av betaltjänsten PayPal. Du kan Vill du veta mer om PayPal, se på deras hemsida, www.paypal.se.

Betalning kan ske med betal- och kreditkort via VISA, Mastercard och eller direktbetalning genom Internetbank. Köp kan också ske mot postförskott. Då tillkommer postförskottsavgift.

 

Fakturabetalning

Fakturan skickas per mail när vi fått din beställning. När fakturan är betald skickar vi varorna.  Fakturahanteringen innebär en kostnad på 40 kr inkl. moms som läggs in i totalbeloppet för dig som kund. För denna tjänst behöver vi Ditt personnummer (privatperson) alternativt ert organisationsnummer (företag).

 

 

Fraktkostnad

Frakt tillkommer på samtliga order om inget annat anges. Den totala fraktkostnaden räknas ut vid fakturering och är beroende av leveransadress, valt fraktsätt samt orderns omfattning.

Ordinarie leverans sker endast till Sverige.

 

Grundfrakten inom Sverige är från 79 kr inklusive moms per order för varor som levereras med MyPack. För leveranser med Hempaket debiteras 249 kr.

MyPack är en pakettjänst (Posten) som vänder sig till företag som har leveranser till privatpersoner inom Sverige och Finland. Paketet levereras till mottagarens ombud, helgfri måndag till fredag, 1-6 vardagar efter inlämningsdagen beroende på land och aviseringssätt. Varje paket får väga högst 20 kg (maxmått längd 1,5 m, och längd + omkrets max 3 m). Observera att hemkörning inte ingår i fraktpriset för MyPack. Hempaket (endast Sverige) levereras ända fram till dörren efter telefonavisering, nästa helgfria vardagskväll mellan kl. 17.00–21.00 (gäller ej till lantbrevbärarlinje). Maxvikt: 35 kg (maxmått längd 1,5 m, bredd 0,7 m, höjd 1,15 m).

 

Enne.S är måna om miljön och återvinner emballage så mycket det går. Där av kan paketen från oss ha lite olika uttryck.

 

Vid större beställningar och skrymmande varor erbjuder vi andra fraktsätt. Kontakta kundservice för mer information och aktuella fraktpriser. 

Leverans

Order på produkter som finns i lager expedieras och levereras som regel inom 1-5 arbetsdagar. Leveranstid till närmsta utlämningsställe varierar beroende på postnummerområde och land men sker normalt inom 1-6 dagar från påbörjad leverans. Orderbekräftelse skickas endast per e-post till den adress som angivits på ordern. .

 

Lagerstatus "Ej i lager" innebär att varan eventuellt har en längre leveranstid.

 

Vid eventuell försening kontaktas kund per mail.

 

Enne.S AB står  risken tills varan är utlämnad hos kund. Avisering sker vanligtvis via SMS när Ditt paket kommit till Ditt ombud.

I aviseringen står det nummer du ska ange när du hämtar ut Ditt paket. Glöm inte att ta med legitimationen! Två påminnelser går ut via SMS, därefter går paketet tillbaka till Enne.S AB.

Paketet ligger hos ombudet 14 dagar från första aviseringstillfället.

 

För försändelse som ej uthämtats eller avbeställts innan retur till Enne.S AB kan komma att debiteras en avgift om f.n. 295 kr inklusive moms.

 

Retur & Reklamationer

Om en vara är felaktig skall den reklameras till Enne.S AB inom 7 dagar från att vara emottagits. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria.

 

Transportskada bör anmälas samma dag som du tar emot leveransen till Posten via telefon 020-23 22 21 och till Enne.S AB per e-post till info@ennes.se eller via telefon 08-660 33 22. Du bör under inga omständigheter lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat! Om skadan upptäcks först efter att paketet öppnats, reklamerar du omedelbart till Enne.S AB och Posten enligt ovan.

 

Vid eventuell reklamation kontakta Enne.S AB per e-mail till info@ennes.se eller via telefon 08-660 33 22. Uppge order eller fakturanummer samt orsak till reklamationen. Skicka gärna ett fotografi på den skadade varan.

Vid begäran om retur bör produkten återsändas i originalförpackning eller annan för produkten lämplig förpackning, samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage. Om varan kommer bort eller skadas under transporten ansvarar Enne.S AB Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund.

Glöm ej att ange namn och kund- alternativt order nummer vid retur.

 

Öppet köp

Om Du ångrar dig eller inte är nöjd med varan så har Du öppet köp i 30 dagar från det att varan skickats från Enne.S. Vid köp med faktura önskar vi att varan är åter hos oss inom 14 dagar för att vi ska hinna annullera fakturan innan påminnelse skickas ut. Var vänlig kontakta oss via mail 018-398270 innan varan returneras till oss.  Givetvis gäller inte öppet köp om Du använt varan. Du som kund står för fraktkostnaderna tur & retur.

 

Allmänt

För att handla via Enne.S webshop krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans godkännande.

 

Kontaktuppgifter

Enne.S AB

Klippuddsstigen 9

S-181 65  LIDINGÖ

 

Phone: +46 (0)70 545 12 01

E-mail: info@ennes.se

www.ennes.se